torsdag 21 oktober 2010

Ytterdörren...

Helt oplanerad målning blev det... men det är ju så man hittar mer o mer att måla. Skulle bara måla yttre listen runt dörren med ny vit färg, men det sluta med att jag målade alla lister runt dörren. Det är ju verkligen en hemsk dörr, så vi har ju tänkt byta ut den helt. Helt sne och vind är den, som ni ser är den fuktskadad nertill. Där drar det in mycket kall luft. Men nu ser det iallfall lite bättre ut tills vi har pengar till ny dörr. Skulle vilja måla dörren oxå men det blir lite svårt, skulle tro att vi fryser ihjäl... för jag antar att man måste måla dörren när den är öppen:) Mycket är det att måla i hallen. Sen tar det ju sån tid när det är torktider på 12-16 timmar.
Till lister som redan är målade har jag använt Nordsjö häftgrund och sen lackfärg Redy V halvblank från Nordsjö. Det som var oplanerat runt ytterdörren målade jag med spärrvitt, sen blir det lackfärgen på det.

2 kommentarer:

  1. Fiiint, blev inte och så lika hemskt mörk och 50-tals aktig ut med lite vitt på fodren.
    Duger gott och väl ett tag till tycker jag :)
    Dock vet jag hur tråkigt det är med sne och skeva gammla dörrar, se på våra..haha buhuhu ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. SMART GJORT: ANVÄND LITE FÄRG FÖR ATT "PIFFA" TILL DET SOM SER TRÅKIGT UT OCH BYT SEDAN UT NÄR PLÅNBOKEN TILLÅTER =)
    GILLAR DIN HISSGARDIN I FÖRRA INLÄGGET =))
    HA EN SUPERBRA HELG/ KRAM JUNHE

    SvaraRadera